Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Ser bara framåt :) <3

Av Michaela Engdahl - 1 januari 2013 19:49

Inget roligt inlägg kanske men tyvärr har mitt år varit så...men det blir bättre :)

Jan-aug

Var en väldigt jobbig tid för mig man kanske inte såg de men mådde dåligt under denna långa tid med ångest och kom in i en depp period..
Men lite roligt under denna tid så fick jag ju två nya tatueringar alexzanders namn och tigern på ryggen :) tatueringar gör mig alltid glad...sen åkte vi på kryssning som var väldigt roligt men oxå väldigt känslosam och jobbig...då jag fick veta att min bror och hans tjej skulle separera. Det var tråkigt men så blir det ibland.
I maj fick Vi veta att vi väntade barn , tvillingar dessutom och vi tog ett beslut som var bäst men det var jobbigt att behöva ta det beslutet.
Det tog hårt på mig och skyllde länge på mig själv är verkligen emot abort tycker man ska stå för sina handlingar men detta var det bästa för oss vi var tvungna att tänka på barnen :'( kan tänka påt än idag efter all skuld o hat mot mig själv som jag hade.
Jag och Henke kom oxå in i en svacka på sommaren vilket jag hade haft på känn det var jobbigt. Det var en jobbig sommar med mkt jobbiga tankar. Mycket lögner man fått veta av folk dom som har snackat skit eller hållt det för sig själv vet inte om att jag vet det för jag har valt att skita i det orkar inte hålla på även om det gjorde ont trodde inte det om den personen...Som tur är hade jag mamma och natha som alltid ställde upp under denna tid dom enda ärliga :) <3

Sep-dec

Denna tid började allt äntligen gå bra nu mår jag bra och förstår inte än idag hur jag kom ur den svackan :) men jag är väl stark trots allt fast jag ibland inte tror det är väldigt stolt över mig själv. Och därför jag gjort en tatuering på revbenen under bröstet "stay strong" :) jag och Henke har det mycket bättre nu älskar han väldigt mycket vi var gått igenom så mkt och jag har fått jobba mycket under denna tid och umgåtts mkt med kompisar inte försökt tänka så mkt på allt vilket gjort allt lättare :) tog tag i mitt liv istället för att sitta och tycka synd om mig själv och må dåligt så under tiden jag var själv så tänkte jag efter och gjorde ngt bra av de ist :)
Har oxå varit på ännu en kryssning tillsammans med dom bästa och det var skit roligt :D
Men i dec blev barnen sjuka och sen precis innan Jul åkte vi på magsjuka... Så detta år har varit skit men oxå bra :)
Men ser verkligen fram emot 2013 tror detta kommer bli ett bra år :)

Ser verkligen fram emot ett år med mycket glädje och många upplevelser och jag ska satsa på att få körkort och ett jobb ;)
Hoppas denna sommar ska bli riktigt rolig mer än förra årets... Redan börjat planera :) kanske till och med blir en utlandsresa med Sophie ;)

Så en god fortsättning :)

 
 
Ingen bild

Elin

1 januari 2013 20:44

<3<3<3 Finns alltid här för dej hjärtat! Så skönt att du mår bättre nu. Så jobbigt att se sin fina vän må så dåligt. Puss<3

Michaela Engdahl

3 januari 2013 22:00

Tack hjärtat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela Engdahl - 2 februari 2014 10:00

Sitter här med förkylning , hosta och ont i halsen... När ska detta ta slut trött på sjukdomar. Men imorn jobb igen så bara kämpa på , men bara febern håller sig borta såklart.. Jag som tänkt boka in 2 lektioner denna vecka och nästa vecka för de...

Av Michaela Engdahl - 6 januari 2014 11:58

Sista dagen på ledigheten ! :) Imorgon är det dags igen för jobb , studiedag med jobbet :) även barnen har ju studiedag imorn och är ledig onsdag men fixat barnvakt så jag kan jobba :)! Ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka till rutinen igen...

Av Michaela Engdahl - 4 januari 2014 10:07

Just ja angående huset så går det skitbra trivs jättebra bara synd att jag inte kan ta mig nånstans med barnen när jag är själv man blir rätt låst men ska ta mitt körkort som sagt detta år så nu jäklar :)! Önskas bilder på huset kan jag fixa de :)! ...

Av Michaela Engdahl - 4 januari 2014 09:55

Flera månader sen jag blogga , man kommer ifrån det där ibland varit så mycket hela tiden och jag har bara inte orkat... Nytt år är det nu iaf och hoppas på nya spännande händelser detta år. Lite planerat iaf :) resa med underbaraste Nathalie och...

Av Michaela Engdahl - 20 oktober 2013 12:00

Ännu en underbar helg , sovit över hos mamma sen i torsdags :) För började sjukt tidigt i fredags så var lättast att ta sig till jobbet härifrån än från vikingstad när man inte fått körkort än :p Fredagen började jag som sagt 07.00 och jobbade t...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg !

Michaela heter jag och bor i linköping tillsammans med mina 2 barn och min sambo.
I min blogg kommer du få läsa om allt möjligt men mest om livet som 2 barns-mamma och mitt liv som sambo. Men oxå allmänt om min varda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Outfits !

Här kommer ni få se mina outfits eller andra inköp som skor, kläder, smycken m.m :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards