Alla inlägg under maj 2013

Av Michaela Engdahl - 23 maj 2013 18:58

Idag har det varit studiedag för barnen så blev lite mys i lugn och ro imorse <3
sen skulle vi göra ordning oss för att åka till bästa elin och hennes underbara barn <3 men mina barn var inte alls pigga idag så det tog tid innan jag kunde komma iväg....skulle bara trotsa som alltid när jag bestämt något.
men som tur är har man världens bästa mamma som ställer upp så jag fick åka iväg en stund själv annars hade jag nog tyvärr fått vara hemma idag med för det gick inte åka iväg med dom idag :/ 
Cazzie skulle vara hos mamma själv först men var så ledsen hela tin och skrek efter mig så lillebror och jag fick vända så jag kunde lugna ner henne <3 men alexzander fick stanna då med sa mamma så jag kunde åka....tack snälla älskar dig mamma <3 men innan jag åkte så la jag alexzander i sängen då somnade han direkt så han var trött :P
så blev en cykeltur för mig själv en stund till dom :) <3 skönt att komma iväg

Imorn blire dagis för dom, dom behöver det...jag har lite ärenden imorn med svärmor :)
vi ska ju flytta nu i sommar med, ska bli riktigt spännande och roligt att få ett helt hus att inreda som är så mycket större än vår lägenhet :) vet ju att det inte tar 1 vecka att få allt klart :P men man vill gärna börja nånstans redan nu så man kommer igång, även om jag vet att det kommer ta tid innan man får det hem man vill ha så kommer jag göra mycket nu under en tid så fort det finns tid och pengar :) att inreda är det roligaste jag vet, börjar redan planera och vet exakt vad jag ska ha. men det är lättare att flytta in först och se efter vad det är som verkligen är i behov och fixas först :) trädgården måste ju med fixas till såklart !
Jag längtar speciellt till vi ska renovera vårat badrum :) men att inreda är ju oxå något jag längtar efter, nu får jag ju köpa massa nytt ^^ kanske inte nu direkt men kommer bli sen när jag jobbar mycket :P
Cazzandra tjatar på oss heeeeela tiden om huset att hon ska flytta dit och säger till oss vad vi ska köpa som sandlåda och gunga :P
Det enda tråkiga är ju att det inte är så mkt grannar runt om, var osäker i början pga det och mycket annat som jag inte vill ta upp här ....men var aldrig osäker på huset det gillade jag, bara jag får renovera och inreda som jag vill så blir jag nöjd.
Men vi är alla glada och längtar tills vi flyttar men sjukt jobbigt att packa allt vi har bara :O shiiiet !

Nu äntligen är det lite lugnt här hemma , alexzander sover till och från vet inte om barnen börjar bli sjuka eller om dom bara är inne i någon period men hoppas bara att han sover ordentligt idag :/ cazzie är ju kvar hos mamma, men vaknade precis ska hämta henne så fort henke kommer hemåt...
hoppas hon somnar rätt fort sen bara :) men jag ska passa på och skicka iväg en jobbansökan till ett par jobb eller i alla fall skriva peronligt brev och fixa till mitt cv så kan jag skicka iväg direkt imorn bitti annars :) 

kisses and love <3



Av Michaela Engdahl - 15 maj 2013 12:05

Nu måste det bli ändringar i mitt liv

Är bara så trött på vissa grejer , att vara ledig är något det värsta jag vet hatar att vara ledig egentligen får panik av att gå hemma nu när man jobbat så mycket....man vill bara jobba mer :) såna här dagar som denna skulle jag bara vilja åka bort eller sova bort....ingen bra dag känner jag, men ska bli kul att få åka och kolla på huset sen och så får vi se hur det blir med det :) sen ska Affe och Sophie komma och grilla så ikväll vill vi se sol inte regn tack...för det är dom grejer jag ser fram emot idag så snälla väder var snäll nu :)

Barnen märker ju att jag är seg och trött så dom trotsar mig till tusen är på allt och bara bråkar :) jättekul är det tyckte en av dom kunde följt med Henke men... Dom är ju så söta och Goa mina älsklingar men idag orkar jag inte alls men vi ska ändå ut så barnen får springa ute istället....måste skicka iväg ett papper med till försäkringskassan :)

Inget roligt inlägg kanske men så äre ibland :)

Av Michaela Engdahl - 13 maj 2013 23:57

Om Safe Haven:

En ung kvinna med ett mystiskt förflutet anländer till staden Southport. Där tvingar hennes relation till en änkling henne att konfrontera den mörka hemlighet som hemsöker henne.

Drama/romantik


Se den riktigt bra !

Av Michaela Engdahl - 13 maj 2013 23:48

Ännu en helg har gått och en jobbdag :)

Helgen har varit rätt lugn ändå i fredag blev det städning hemma och fick äntligen plocka ordning lite på cazzandras nya rum dom ska ju äntligen få varsitt nu...dom kan verkligen inte sova tillsammans i samma rum blir bara massa bus och lek :) hehe
Barnen var ju hos svärföräldrarna så jag hann med rätt mkt men var inte klar förrän 23 på kvällen men sen blev de mys framför film ett tag innan läggdags :)

Lördagen blev det ut till svärföräldrarna senare på eftermiddagen efter många om och men....först skulle vi inte åka men sen åkte vi i alla fall och det blev en mycket trevlig kväll med hela familjen :) god mat , fika och trevligt sällskap.

Söndagen var Henke iväg en sväng och jag åkte till Sophie , Affe och barnen och snackade lite :) blev lite bus i lekparken cazzie och Alex stormtrivdes ju haha :) sen kom Henke och berättade två överraskningar....
Men inget klart än så skriver mer om det sen allt jag kan säga är att imorn ska jag få åka och kolla på huset med som Henke sett :) alla hoppas ju att jag kommer gilla det....vet att jag är kräsen men man ska ju trivas med det ska ju inte vara skit liksom om man tänkt bo där ett tag....men sen finns det många plus med att ta detta hus med så :) ska bli roligt att få åka och kolla påt själv :)

Idag blev det jobb och dåligt med personal idag var vi så man fick agera ordinarie idag då det bara var jag och 2 till varav en var vikarie och den andra var tvungen att åka hem tidigare...men vi fixa denna dag med :) jag jobbade över och fick stänga tillsammans med vikarien. Imorn dags för jobb igen :) yeeey ! Älskar att jobba här så hoppas hoppas man kan få ngt här till hösten !

Längtar till sommaren nu , blir en del i sommar med :) Astrid Lindgrens värld bland annat och skara sommarland :) Kolmården :) sen massa sol och bad ochmed familj och vänner och grillfester , bilträffar denna sommar ska bli grym har jag bestämt !
Sommar är ju bäst då man får visa upp snygga tattoooos :D !!

Nu lite tv innan läggdags :)

Kisses and love , mickis !

Av Michaela Engdahl - 10 maj 2013 11:13


Inte skrivit på ett tag känner jag , får höra från vännerna att jag är dålig på uppdatering haha jag vet :) men försöker att uppdatera så ofta jag får tiden och lusten

Nu senaste tiden har vi varit mkt sjuka och lediga sen jobbat där emellan med så kroppen hinner ju bli seg men nästa vecka är en normal vecka igen och på måndag är det jobb igen :)
Är ledig nu till söndag , idag har jag tänkt städa lite och försöka få ordning på grejerna i cazzies rum eftersom dom ska byta rum med varann nu så dom får sina egna rum :) Henke har flyttat in sin dator till förrådet....
Hoppas att vi hittar ett hus framöver för tycker verkligen inte om att bo hör längre trivs väldigt mkt i lägenheten och att det är nära stan men vill ha trädgård där man bara kan släppa ut barnen så dom får springa och leka slippa gå till den här tråkiga lekparken. Sen finns det några ungar på denna gård som jag inte är förtjust i alls springer i alla trapphus och bara gör massa hyss hela tin trött på att säga till dom nu....

Annars får vi se vad som händer mer idag , imorn blir det ut till svärföräldrarna och fira svärfar :) hoppas verkligen på fint väder :)

Kanske lägger in nytt inlägg sen :)

Lite nya bilder att titta på :)

Kisses and love , mickis !

Presentation


Hej och välkommen till min blogg !

Michaela heter jag och bor i linköping tillsammans med mina 2 barn och min sambo.
I min blogg kommer du få läsa om allt möjligt men mest om livet som 2 barns-mamma och mitt liv som sambo. Men oxå allmänt om min varda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Outfits !

Här kommer ni få se mina outfits eller andra inköp som skor, kläder, smycken m.m :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards