Alla inlägg under augusti 2012

Av Michaela Engdahl - 19 augusti 2012 17:23

Vill ha dom här skorna...ska beställa dom framöver sen när natha gör det så vi slipper dyr frakt :)) love it !!

Idag har vi badat, tvättat och myst massor :) igår kom natha på kvällen igen så blev lite extra snack och mys framför film :) självklart blev det kaffe med :))

Snart börjar cazzie dagis :o på tisdag redan och går i 2 veckor sen ledig 1 vecka till och sen börjar hon den 10 sep på det nya :)) ska bli så skönt och roligt för henne :) Alexzander börjar första vecka i okt så ett tag kvar men det går fort det med :) men Gud vad dyrt det blir massa att fixa ju speciellt till Alex som typ inte har nåt till dagis men som tur är så är det ju ingen vinter nu som tur är :)

Men vill ha jobb nu , svårt att få dock..så börjar bli nervös :/ har ni kontakter hör er gärna för skulle vara jätte gulligt...lagt ut tider för vikarie på dagis iaf så hoppas man blir bokad :))

Nu kaffe och kolla lite efter jobb :))

Av Michaela Engdahl - 18 augusti 2012 12:43

Igår var bästa natha här och höll mig sällskap <3 hade en riktig myskväll och självklart blev det tacos haha ;) Henke och mackan kom och käkade med oss...trodde inte dom kunde slita sig därifrån ;)
Sen såg vi film , last song sett den förut men den är riktigt bra :) så blev det godis på det ^^

Idag har jag ingen aning om vad vi ska göra , regnar idag så blir ingen lekpark och hade jag haft pengar och nån annan som kunde komma så skulle jag nog åkt till Busfabriken med dom :) men tråkigt själv...men får se vad som händer :) måste komma på nån mat med...alltid lika svårt :)

Henke sover än och går inte få kontakt med han...hur kan man sova så djupt med barn ? :) jag sitter och myser med cazzie nu framför en film sen ska jag väl göra lite nytta :) börjar få ångest över att jag varit dålig med träningen men har verkligen inte haft tid har ju barnen hela tin :/ men natha och jag har sagt att nu är ju ändå sommaren över så blir att börja på gym nu :))

Nu ska vi mysa vidare drar lite rader senare :))

Kisses !

Av Michaela Engdahl - 15 augusti 2012 09:37

God morgon !

Igår var jag ute med barnen igen under eftermiddagen för skulle ändå hämta ut ett paket så då gick vi en promenad i det fina vädret och passade på att busa lite :) cazzie lyckades oxå flörta till sig en påse godis , hon ville ha glass först i centrum men att försöka förklara att det inte gick för en 2 ,5 årig flicka är inte lätt men sen gick det bra sen ville hon en påse godis men jag sa nej...damen bakom oss kommer och frågar om det var okej då hade hon köpt den till cazzandra hon tyckte hon var så söt :) flörta det kan hon allt :))

Idag bär det av på en promenad till Emelie :) ska bli riktigt roligt var sjukt längesen nu så blir att vara där idag förmodligen gå ut lite med barnen med :)

Cazzie har fått en ny säng med som hon är stolt över hon har sovit där nu dom här 2 dagarn sen hon fick den :) märks att hon blir allt äldre , hon börjar tycka lillebror är jobbig och vill gärna knuffa bort honom och han får inte ha hennes saker Haha knappt sina heller men så är det ju många grr dom busar ihop och myser oxå :) härligt att se...cazzie är riktigt duktig på att lära sig nya ord nu och lärt sig räkna mer nu med...men Gud vilken trots hon kommit in i ska göra allt tvärtom vad mamma säger och ställer sig med armarna i kors och upp med huvudet , skriker haha jaa henne i tonåren asså...men hon är väldigt duktig för hon kan själv säger hon ta på sig kläder och så :) självklart får hon testa men blir inte alltid så rätt hehe men försöka måste hon ju få göra, märks att hon är mammas tjej envis och redan intresserad av färger på kläder, vad som hon vill ha och vad som är fint och fult , smink och kollar sig i spegeln som mamma haha usch dom växer fort dom små hon fyller 3 år efter jul :o inte klokt
Alexzander han växer och han är en riktig envis kille , sen lik sin far oja men han har ju pappas snygga utseende med :) men han ska vara på allt som inte är hans leksaker haha xD gå småsteg gör han duktiga pöjk hm kan ju men han är lite försiktig än så men det kommer:) han lär sig med saker väldigt fort , roligt att se :)) snart fyller sonen 1 år med då ska det firas stora pojken snart som börjar dagis snart med <3

Btw vill ha ett jobb sökt massa men ingen svarar , hade ju ett på g efter min sambo men jag vet inte blir nog inget med det tydligen..men bara kämpa vidare och söka ska med natha imorn och söka lite :)) måste verkligen ha ett nu !!

Nahe nu är det dags att fixa till sig och gå till Emelie :))

Kisses

Av Michaela Engdahl - 13 augusti 2012 13:08

Det har varit en mysig och underbar vecka , har umgåtts med syrran och hennes barn , mamma och Natta mycket <3
Varit ute varje dag med barnen förutom på onsdagen och fredagen som blev mysdagar :) varit i valla med barnen med som barnen tyckte var så roligt :)) bara en dag tillsammans uppskattas så mkt av barnen , du behöver inte göra nåt märkvärdigt...
Morbror sebbe och Sofie ska ta med barnen till Kolmården :) så söta dom är det kommer uppskattas

Nu är vi ute lite och leker :)) men cazzie vågade inte vara i lekparken för gräsklipparen så fick vara utanför oss :)

Sen blir det in och fixa mat och med tvätt och dammsugning sen mys framför film med barnen.

Kisses

Av Michaela Engdahl - 8 augusti 2012 12:11

Inte skrivit på länge varit så mycket nu sen syrran kom ?

Förra veckan på torsdagen så tog brorsan och hans tjej barnen till bus <3 så himla underbara...skönt med lite avlastning :) på fredagen så kom barnen och jag hem , jag tvättade och städade sen hade vi en myskväll med barnen Natta och jag :) självklart blev det tacos ??

Lördagen blev det utgång med gamla vänner , nostalgi ? roligt hade vi tack tjejer för en rolig kväll , bäst ? Söndagen blev lugn och massa mys med Alex först sen åkte vi ut till henkes föräldrar och käkade och hämtade cazzie :)
När vi kom hem gick vi ner till mamma ett tag för att hälsa på syrran ?

Igår var vi i valla med barnen det var så himla roligt för barnen att åka buss dit och kolla på djuren ? sen blev det Mcd efter när vi var på g hem...bästa syster som bjöd ? sen hem till oss för att fika och alla barnen fick leka , vi har större hemma så var lättare så när Therese kom med sin son med :)

Idag regnar det så får se vad vi hittar på ?

Kisses !

Presentation


Hej och välkommen till min blogg !

Michaela heter jag och bor i linköping tillsammans med mina 2 barn och min sambo.
I min blogg kommer du få läsa om allt möjligt men mest om livet som 2 barns-mamma och mitt liv som sambo. Men oxå allmänt om min varda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Outfits !

Här kommer ni få se mina outfits eller andra inköp som skor, kläder, smycken m.m :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards