Alla inlägg under april 2013

Av Michaela Engdahl - 27 april 2013 00:30

Äntligen fredag brukar många säga men denna helg skulle jag bara kunna sova bort...söndag är dagen jag längtar till då får man träffa underbaraste Elin och hennes barn <3

Sen kommer jag nu vara ledig lite till ons ska passa på att fixa lite med då här hemma då barnen är på dagis så vi kan få ordning på det andra rummet...cazzandra och Alexzander kan inte sova i samma rum det funkar inte....ska bli kul att fixa lite :)

Men tor och fre blire jobba....yeey :) även bokad vissa andra dagar i maj men inte många om vi kommer ut i strejk på måndag så hoppas jag att det inte varar länge för jag vill jobba.

Blir så förbannad på skiten ännu mer förbannad på att vissa har så man måste ta med mat låter ju fan inte klokt ....glad att det inte gäller Trilobiten !


Nu sängen och film !

Av Michaela Engdahl - 20 april 2013 16:50

Lördag då och vi mår bättre , Alex mådde bra igår med men idag är det bättre till och med hans avföring är mer normalt nu och jag mår mkt bättre mådde dåligt från igår morse och hela dagen, spydde ett par gånger så var soffliggandes igår och sov hela dagen men var inte lätt med barnen hemma man fick ju gå upp upp och fixa lite till dom fast man mådde dåligt...men så är det ju !

Men skönt att det blev lindrigt för oss denna gång håller tummarna att Henke o cazzie klarar sig men har dom inte fått det till måndagen borde dom klarat sig undan det.
Riktigt skönt att fått tillbaka aptiten redan det måste bara varit vanlig magsjuka för maginfluensan håller ju i längre som då när vi fick det i julas...

Så har fått i mig lite idag iaf och varit ute en stund med barnen bara sen blev det mys inne en stund...men känner att nu vill jag bo i hus när det kommer såna här stunder trött på våra grannar och att Bo så högt upp vill ha en trädgård där barnen kan få springa ut till....men att vi bor i lägenhet hindrar inte mig från att grilla , idag är jag sugen på grillat så hoppas !

Nu bus med barnen en stund

Kisses and love !

Av Michaela Engdahl - 19 april 2013 13:18

Hej hopp , fick vabba igår och idag då min son spydde igår natt och hade diarré...ingen höjdare blev badkaret direkt men sen verkade han okej ändå han åt ju hela dagen bytte väl bajsblöja 2 gånger igår på dan men annars har det varit lugnt så han verkar må bättre skönt de :) bara hoppas på att Henke och cazzandra slipper det , tyvärr spydde jag nu men jag vet inte jag mår ju bra så får se konstigt , ska försöka äta nåt nu iaf.
Vill ju till jobbet på måndag så hoppas verkligen vi alla mår bra då :)

Annars hann jag med att tvätta och städa igår skönt det :) sen myste framför film , busade och pysslade lite :) idag har varit en slapp dag bara legat på soffan typ haha :)

Mer vila nu och hoppas man mår bättre snart..

Kisses and love

Av Michaela Engdahl - 15 april 2013 08:28

God morgon !

Lustigt att man får sovmorgon den dan man ska jobba :) i helgen fick jag gå upp 7 båda dagar..igår valde jag gå upp tidigt själv för hade tvättstugan 8-12 skönt att få det gjort sen på eftermiddagen blev det grillning ute hos svärföräldrarna.
I fredags var Sebbe och Sofie här och gratta cazzie , då blev det grillat :D mums det var mysigt att ses då vi inte gör det så ofta.

Idag blire jobba så dags att gå upp och fixa frulle till mina änglar och mig så vi kommer iväg till dagis :)
Inget roligt väder att gå i dock ser jag :o var är solen egentligen...men är glad att se regnet ändå vilket tyder på våren och fåglarna kvittrar härligt :) hoppas att du tänkt stanna nu vår !

Nu upp och äta frulle hörs sen !

Kisses and love <3

Av Michaela Engdahl - 9 april 2013 11:36

Barnen lämnade efter många om och men , första gjorde sessan i Trosan så var tvungen att fixa det och sen gjorde Alex i blöjan oxå så det var bara att byta haha xD innan vi kom iväg...sen vägrade cazzie klä på sig kläder och skulle inte följa med...men till slut kom vi iväg iaf :) men vadå trots !? Man kan tro att hon är i tonåren redan....omg !

Vackert väder har vi iaf , lite varmare i luften idag än igår solen värmer mer idag...och märkte idag att Alex verkligen måste ha en ny jacka som inte är alltför tunn och inte tjock....men måste vänta till lönen även skor måste köpas till dom...:)

Nu har jag ätit lite :) och ska strax iväg till jobbet :) härligt !!

Kisses and love !

Av Michaela Engdahl - 6 april 2013 21:37

Lööve it !

Från H&M 249 kr använde mina presentkort :) <3

Av Michaela Engdahl - 6 april 2013 21:07

Vad tiden går fort nu men så himla skönt tycker jag för nu vill jag ha våren och sommaren här :)
blir att jobba på måndag och veckan ut :D på blästadsskolan igen , så himla gött ser verkligen fram emot det ....sen blir det lite kompishäng nån dag :)

Helgen har varit lugnt och mysig :) mycket bus och lek med barnen som det ska vara...
dagen började med att vi gick ut en sväng och lekte , gick en långpromenad och sen stannade vi till vid en lekpark så barnen fick springa av sig....sen gick vi och hämtade ut ett paket barnen fick lite kläder :) dom kommer bli så fina....det jag ska fixa nu denna månad är nya jackor och skor till dom...men vi tog bussen hem för cazzandra älskar att åka bussen så hon ville det så gärna <3 sen blev det tacos och fika hemma....
Nu är älsklingen iväg för att umgås lite med kompisarna :) <3 hoppas han får det roligt, vi har haft en redig myskväll här hemma snart blire film och lite dricka och mina älskade chips :) mammsen är här ikväll och håller mig sällskap en stund.

Glömde ju lägga in bild på tröjan/jackan jag köpt kom jag på ska fixa det direkt :) 


och mötet jag var på gick jättebra :) men hade ju missuppfattat det hela men blir nog bra ändå vi får se hur det blir, men det handlade om en en lång vikarie plats som kan bli anställning....vi får se hur det blir :) det gick bra iaf och hon lät positiv. 

Nu blire film :) 

kisses and love <3 



Av Michaela Engdahl - 5 april 2013 14:34

Fixat här hemma med smörgåstårta och dukat nu fattas bara gästerna :)

Haft fullt upp sen i morse :) men varit klar sen ett tag nu har även hunnit tvätta lite....hoppas bara min huvudvärk försvinner snart sovit så dåligt inatt pga barnen som vaknade såklart....behöver nog bara få i mig något att äta och sen kaffe :) då blir det bra igen.... Väcka prinsen nu med då som sovit ett tag nu :)

Får skriva mer sen :)

Kisses and love

Presentation


Hej och välkommen till min blogg !

Michaela heter jag och bor i linköping tillsammans med mina 2 barn och min sambo.
I min blogg kommer du få läsa om allt möjligt men mest om livet som 2 barns-mamma och mitt liv som sambo. Men oxå allmänt om min varda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Outfits !

Här kommer ni få se mina outfits eller andra inköp som skor, kläder, smycken m.m :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards