Alla inlägg under november 2012

Av Michaela Engdahl - 30 november 2012 15:52

Sitter nu i studion tillsammans med natha och cazzie :) Alex är hos mamma en stund nu han var tvungen att sova..

Cazzie springer runt och skrattar åt sig själv och natha och jag är helt utslagna haha :) Henke tatuerar Johan , cazzie fick ju hjälpa pappa att torka lite :) duktiga tjej hon lär ju säkert gå i pappas fotspår :)

I helgen blir det julpyntagran ska fram och allt annat :) åh myspys ska även till Ikea imorn och shoppa lite:) söndag kommer Sofia på fika :)

Snart hemåt och slappa en stund innan handlingen :)

Min nya tröja har kommit nu med ^^ Lööve it !

Kisses and love !!

Av Michaela Engdahl - 29 november 2012 23:50

Denna vecka har gått så fort , i måndags var vi ju på busis :)
Trots vädret gick vi en promenad dit ;) men kul hade vi :) och barnen trivdes ju :)
Sen gick vi till studion en stund eftersom den ligger precis i närheten och när vi kom hem märkte jag att mammas pojk fått feber :/ så vabba i tisdag , idag var han äntligen feberfri så vi gick ut en sväng i snön på en promix :)
Sen har vi bara busat och myst här hemma :) natha kom även en sväng <3 så kollade vi på sinister den var okej , inte så bra som jag trodde eller så äcklig som man trodde..

Btw snart snart jul ju och måste börja julhandla julklappar barnen är lätt men att köpa till älsklingen och mamma är faktiskt svårt denna gång !
Men kommer nog på nåt...blir lite julpynt i helgen iaf :) gran ska upp och resten med sen behövs det köpas lite nytt ^^
Åh ska bli så mysigt älskar julen och få julpynta :)

Nu är jag uttråkad så la mig brevid min underbara dotter och ska försöka sova istället :)

Natti <3

Kisses and love <3

Av Michaela Engdahl - 25 november 2012 16:16

Mys söndag :)

Har bara haft en mys dag för mig själv , kollat på film och bara slappar.
Det gör jag inte alltför ofta :) Alex har sovit en stund men nu är han i full gång igen ska ge honom lite mat nu sen blir det lite bus och mys innan syrran kommer hem :) älskling är och jobbar idag men hoppas han kommer hem snart <3

Igår hade vi dop för lille alexzander äntligen är det över :) det gick kanon men som vanligt stressar jag upp mig haha xD vill inte veta hur det blir om jag och Henke gifter oss en vacker dag :) haha men riktigt trevligt och mysigt var det. Dock var jag inte nöjd med mig själv igår hade veta haft mer tid på mig att välja skor och fixa håret :( allt annat trivdes jag med men inte skorna och håret :/ men men blev för stressigt på morgonen eftersom jag somnade om skulle gått upp tidigare för hade ju alla tårtor att fixa med :/ plus cazz och packa med allt...
Men allt annat gick bra i slutändan förutom mitt hår då ;) haha

Tyvärr fick vi inte så bra bilder på dopet så måste fråga dom andra som fota om dom fick nån bra bild :) men ska lägga in nån av dom vi har fixar det sen....

Nu blir det lite bus med sonen :) och måste ge han lite mat innan :)


Love <3

Av Michaela Engdahl - 17 november 2012 09:43

Blev lite spontan grej igår
Träffade på Sophie så gick vi en promenad och snackade lite :) mycket trevligt gick även förbi våra grabbars studio :) dom börjar få riktigt fint där nu..men inte klart än på länge vi ska ju få inreda ^^

Kan ju göra lite reklam för denna studio som öppnar 1 jan :) I tannefors så är ni sugna på en tatuering tveka inte att boka tid redan nu innan jan...då det är billigare eftersom dom inte riktigt kommit igång än :) så är ni sugna hör av er så hjälper jag er med tider och kontakt :)

Idag blir det att packa gjorde aldrig det igår , vår buss går halv 3 så har tid änsålänge :) men kommer sakna mina hjärtan här hemma även om det bara är för en natt , men fyfan vad roligt jag ska ha :) ser verkligen fram emot det

Alexzander har börjat att säga tack tack nu och leker titt ut hela tiden :) och han är så himla duktig han lär sig saker och ord så himla snabbt märks att han tar efter sin syster väldigt mycket :) dom är rediga busfrön tillsammans ;) men våra guldhjärtan man ska vara busig som barn :)
Lite för smarta ibland kan jag tycka bara hahah :)

Nu fixa frulle :)

Kisses and love !


Av Michaela Engdahl - 16 november 2012 09:10

Igår på dagen tog jag det lugnt myste med barnen och mamma sen kom natha <3 åt lite tacos som vanligt haha :) men gick väl inte så jättebra för natha haha då hon tagit hål i tungan snyggt som fan funderat på det väldigt länge att jag med skulle vilja ha där :) men får Se

Sen på kvällen var det dags för bio med bästa <3 vi kollade på twilight breaking dawn del 2...fyfan som man längtat och nu äntligen och den var så bra men vill inte avslöja nåt för dom som inte sett den...men är lite ledsen att det var sista filmen :((
Men helt klart värt pengarna :D

Idag ska jag fixa lite :) tvätta , färga håret men utväxten , kanske ta en solning med natha :) fixa lite med packningen tills imorn för då åker vi :D då blir det kryssning ska bli skönt att komma iväg....men ska mysa massa med barnen idag kommer ju sakna dom även om det bara över en natt men har varit ifrån dom så mycket nu känns det som..

Nae nu blire frulle..
Kisses and love !!

Av Michaela Engdahl - 14 november 2012 12:48

Glömde ju helt bort att skriva igår var så himla trött :)
Hade en dotter som inte ville somna först så blev trött själv :)

På väg till jobbet nu :) blir att jobba till 17 så idag ska mamma hämta barnen...Henke har ju fullt upp nu med studion som öppnar i jan :D är så stolt över honom , bra jobbat att han äntligen lyckats öppna den som han tjatat om den sen vi träffades.
Bara mina drömmar med slår in snart men en sak i taget :) barnen åkte med pappa till dagis imorse och det händer inte ofta så det älskar barnen :)

Nae nu äre dags att jobba :) hörs mer ikväll !

Kisses and love !

Av Michaela Engdahl - 13 november 2012 18:07

Myser lite med min dotter framför lite disney :)
idag tog jag ledig för att fixa lite grejer, imorn blir det att jobba igen 13-17 :) gött 
det är så himla skönt att få ha börjat jobba nu efter mamma ledigheten man blir ju ganska rastlös till slut jag som fick barnen så tätt med blev ju hemma 2, 5 år kan man ju typ säga hann inte jobba så mkt emellan där innan alexzander kom för hade ju en väldigt jobbig graviditet med alexzander.
Fick ju lättare foglossning och så så gick inte jobba mot slutet, så nu är det riktigt skönt att äntligen få komma ut och jobba lite bara hoppas på att få något annat jobb snart.


Dagarna går ju riktigt fort nu tycker jag bara 6 veckor nu tills det är julafton underbart och det ska bli så roligt att få åka till ullared med älskling och  brorsan och hans tjej, mamma :)blir ju naturligtvis att köpa julklappar till barnen sen lite till hemmet blire ju ;) har ju redan börjar göra om massa här hemma riktigt fint äre nu :) börjar kännas ännu mer hemtrevligt och mysigt  men det är mycket kvar man vill göra hehe men man får ta lite i taget...ska fixa ordning ett rum till alex nu med, får se om vi ska fixa barnens väggar med men ny färg och nya tapeter vet inte hur mycket som är värt att göra , vi har ju ändå tänkt skaffa hus framöver så fort vi hittar något.
ska bli så roligt att få julpynta sen i dec :) mys...
Men gud så mycket det är nu till julen jobba, kryssning, dop och så fyller mamma år, julpynta, julhandla, ullared kommer inte bli en lugn stund nu innan jul :) men bara roligt för då går tiden fort :)

Men längtar till lördagen då blire kryssning (Y) nästa helg därpå blire mys här hemma med trevligt sällskap och god mat och på lördagen där kör vi dop ;) sen längtar jag till ullared :)

Nu mera mys med lille cazzandra som vägrar sova :) tänkte gå in senare ikväll och skriva några rader när jag som sagt fått min sessa att somna :) lägger då upp lite bilder :) 

kisses and love <3


Av Michaela Engdahl - 9 november 2012 09:29

Var ju på bvc iförrgår :) det gick kanon hon väger nu 14 kg och 89 lång och hon tyckte även hon var väldigt duktig för sin ålder , att hon är klok vet vi alla :) efter bvc blev det dagis ett par timmar och jag fick lite vila :) sen blev det massa mys

Fick jobba igår iaf :) blev ute i ekängen som jag varit förut , gick kanon men vilket piss väder man fick stå ute i måste nog ta mig i kragen och skaffa en regnjacka och gummi stövlar till jobbet men det är ju inget jag trivs med att använda hemma egentligen men måste nog ha till jobbet sålänge jag jobbar här :)

Idag tog jag lite ledigt med barnen såhär en fredag :) skönt med lär bli mycket jobb nästa vecka..Henke har åkt till jobbet nu så jag sitter själv och myser med barnen en stund innan jag ska gå ut en stund med dom
Ikväll blir det god mat och trevligt sällskap med massa mys och prat :)

Pusss på er !


Presentation


Hej och välkommen till min blogg !

Michaela heter jag och bor i linköping tillsammans med mina 2 barn och min sambo.
I min blogg kommer du få läsa om allt möjligt men mest om livet som 2 barns-mamma och mitt liv som sambo. Men oxå allmänt om min varda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Outfits !

Här kommer ni få se mina outfits eller andra inköp som skor, kläder, smycken m.m :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards