Alla inlägg under maj 2012

Av Michaela Engdahl - 30 maj 2012 15:50

Barnen sjuka än...så inget dagis denna vecka :/ usch otur dom har plus att henke och jag börjar känna av orkar inte bli sjuk nu speciellt om det ska börja bli varmt igen och i helgen ska vi ju till strålsnäs för att fira brorsonen <3
ska bli roligt att få komma iväg hoppas ju på vackert väder med :)  så man kan sitta ute..
och hoppas verkligen barnen mår bättre till helgen annars går det ju inte :/ senare på kvällen ska jag iaf få min tattoo ska nog tatuera in texten på revbenen som sen ska bli större med blommor och lite sådär men tänkte börja med texten iaf :) först tänkte jag tatuera min andra arm, ska ha döskallar där ^^ men inte riktigt säker på hur jag vill ha den än...
sen är det en annan text jag tänkt göra senare vid sidan av underarmen där och sen vill jag ha en tatuering som kommer från vaden och gå ner till foten, sen var det nåt mer jag hade tänkt haha ^^ minst 4 till som jag vet att jag vill ha iaf ^^ och jag längtar som bara den...älskling är så dutti :D <3
Så kollat runt massa nu, men blir nog texten på lördag på revbenen eller den på sidan av underarmen så henke får något klart för han blir galen när jag aldrig har något klart xD

idag gick vi ut med barnen en stund iaf fast cazzandra hade lite feber för tyckte dom behövde luft och även jag faktiskt suttit inne sen i söndags :P så det var skönt att få komma ut en liten stund...nu sitter vi och kollar på film " Nalle phu" inget ovanligt . Jag sitter och väntar på att henke ska bli klar så ska vi käka lite...

 

 

Av Michaela Engdahl - 29 maj 2012 23:43



Hejsan

Dags att blogga igen kände jag   
helgen har varit ganska lugn faktiskt..fredagen blev lugn för min del , sen på lördagen kom brorsan och hans barn en sväng på eftermiddagen på en fika :) mycket trevligt som vanligt    sötungarna åkte till farmor och farfar strax efter dom kommit så henke och jag var lite barnfria..
Hörde från en fågel att nån tyckte barnen var borta mycket vet att personen bara menade väl men skulle han/hon veta allt så skulle hon/han förstå mer...bara det att den personen står mig så nära så jag tar illa vid mig för jag vet att dom kanske är det ibland, men dom är ju inte hos några främlingar och vi är inga dåliga föräldrar för det...Jag tar hand om mina barn, ger dom kärlek , köper det dom behöver och ger dom värme men ibland måste man få sin egen tid liksom henke jobbar väääldigt mycket just nu så det har varit jobbigt tycker jag men förstår ju varför bara det att det blir ju att jag får mindre tid för mig själv vilken även en mamma behöver...eller jag funkar så i alla fall, man måste få ta hand om sig själv med fast man har barn      tycker inte jag gör annat än att tänka på barnen   
så jag tyckte det var riktigt skönt när man fick vara barnfri ett tag, så blev grillning med grabbarna som sagt sen bilträff men det var inte så kul även om det är roligt med dom...
skönt var det att komma hem iaf :) hade en riktig mysig dag ute hos svärföräldrarna med i söndags och det var riktigt mysigt att få träffa barnen igen som jag längtat....fick ju en sån fin present av barnen och av älskling med <  

Barnen har ju varit sjuka nu sen helgen, alexzander är feberfri iaf men väldigt snorig och hostig :( och cazzandra har feber och snorig, hostig så inget roligt för dom till och med älskling och jag börjar känna av nu sjukt jobbigt om alla ska bli sjuka nu...vore ju snyggt det...hoppas det blir bättre snart så hon får vara hemma imorn med från dagis otursfågel asså <3
måste oxå prata med dagis om att hon ska sluta nu att hon börjar den 10 sep på trilobiten :) hon har äntligen fått en plats där och alexzander börjar ju en månad efter kommer bli perfekt speciellt om jag får ta över henkes jobb sen med slippa stressa dit bort...bara gå dit o lämna sen ta bussen utanför liksom gud så skönt

Nehe nu blir det ett natt bad innan sängen :)
kisses !!

Av Michaela Engdahl - 27 maj 2012 11:28

Mors-dag :)

Grattis på mors-dag världens underbaraste mamma monica , den bästa <3 älskar dig 
och även till andra underbara mammor där ute :) hoppas ni alla får en bra dag
Måste även säga ett stort grattis till världens bästa natha <3 älskar dig gumman och tack för att du alltid finns där, när mina vänner inte gör det <3
   
 

Idag blir det att åka ut till henkes föräldrar och grilla :)
ska bli riktigt trevligt var ju ett tag sen vi var där och underbart väder är det ju :D så  då blir det extra skönt hehe..
men först ska jag nog sola lite ute och gå ner till morsan en sväng medans henke tatuerar för sen blir det åka iväg :D

Gårdagen var sådär, mådde inte alls bra hade många tankar om allt...så det var riktigt jobbigt, men följde ändå med grabbarna på kvällen för att grilla ute i garaget och för att åka på bilträff tänka på annat...men så roligt var det icke igår, för den mesta dels av kvällen höll dom på meka med våran bil, henkes lilla pärla...
så var sjukt tråkigt innan vi kom iväg men det var ju fan bara massa "fjortisar" där som borde vara hemma och sova sådär dags...nee men det var ingen rolig bilträff direkt men det kommer väl fler i sommar :)
ska ju försöka komma på nåt som henke och jag kan göra till vår 3 årsdag <3 tillsammans vi behöver åka iväg nånstans över 1 natt eller så...men vad liksom !? :) Några förslag önskas..
och hitta på något med barnen är ett måste men vad har jag ingen aning om, men kanske blir kolmården eller så ska jag fråga om vi ska ta en tripp till öland gå på ölands djurpark man kan ju stanna över en helg eller så...men allt beror på tid och pengar oxå för vi kanske båda har jobb vi vet inte än

Nehe nu tänkte jag dra till morsan
hade <3 

Av Michaela Engdahl - 25 maj 2012 14:22

Ute och solar i det fina vädret men alexzander hade så hög feber igår så är inne med han idag..
så passar på att tvätta samtidigt skaoxå dammsuga senare tänkte jag:)

Mamma är ute med cazzandra så hon får komma ut lite tur man har henne <3 hon är guld värd...
henke är i garaget inget ovanligt alls men imorn får han vara hemma lite faktiskt..måste bli ändringar påt nu..
imorn ska barnen till farmor och farfar det tycker dom är skit roligt som vanligt :D tänkte kan vara skönt för dom plus att man får vila lite för inte sovit ett dugg inatt för barnen varit vakna :/ men förstår dom i detta varma väder går det ju inte sova fast vi har en ac...alexzander fick vi ju byta blöjor på flera gånger usch det var lite jobbigt, stackarn så han har inte sovit ett dugg varit vaken sen 7 i morse :( men nu äntligen kunde han somna en stund..

jag skriver mer lite senare ikväll när det blivit lugnare sen bilder på det :) nu ut till solen igen (Y)




Av Michaela Engdahl - 24 maj 2012 20:12

Sommar sommar sommaren är här :D

Gud så härligt med detta väder så himla varmt det varit nu under dessa dagar och dom har ju sagt att det ska bli fler dagar men skulle vara lite svalare tror jag ett tag..men hoppas det stannar kvar lääänge nu...

               


 Inte kunnat blogga nu på grund av att jag vissa saker , bland annat att barnen varit lite gnälliga och varit uppe länge antagligen för att det varit varmt nu vi har ju som en bastu här hemma...
Så inte haft nån ro att kunna skriva ordentligt..men nu så :) ska oxå lägga in bilder jag tänkte lägga in sist..

Idag har jag umgåtts med natha <3 solat hela dan och snackat skit synd att hon var tvungen att dra så tidigt bara :/ men morsan stannade en sväng :) grillat blev det idag sen kaffe efter det...henke har tatuerat hela dan så det har varit skönt med sällskap hemma....nu har älskling inventering på jobbet (netto)
Barnen sover iaf, lille alexzander har väldigt hög feber :( så får sitta inne hur kul är det som tur är kan jag sitta på balkongen men tänker på cazzandra bara hon vill ju gärna ut men funderar på om hon ska till farmor o farfar i helgen vara ute o rida och leka :) får se vi ska ju till dom på söndag och grilla ska bli så himla roligt :D var ju så längesen nu...alexzander får vi se hur det blir med han stackarn <3  hoppas bättre till söndagen bara
Henke prata om att vi kanske skulle på bilträff på lördag men får se hur det blir för brorsan ville komma med :D sen så är ju alex sjuk...i sådana fall tycker jag henke med kan skita it så mycket som han varit borta nu 

Imorn blir det att sola på balkongen förstås kan ju icke gå ut med alex men gör inget kan mysa med honom inne men så synd om cazz henke är ju inte hemma heller så hon kommer ut lite om jag inte ber honom ta med henne...flyttade in alexzander i sovrummet istället eftersom vi har ac i vårat sovrum skönare för honom hjälper ju knappt att ha fönstret öppet för honom där inne tror dom båda somnade om nu med där inne :) gud vi kan inte ha såhär varmt....

Faan förut märkte att någon ryckte i dörren o drog o ringde på flera gånger , trodde det var henke först så tänkte öppna men såg inte bilen så öppnade inte som tur var :O kunde ju hänt vad som helst...usch hatar det detta händer alltid mig när jag är själv vilket är konstigt ibland har det varit en fullis men denna gång var annorlunda den här personen visste exakt vilken dörr det var och skulle spela ett spratt..men det är fan inte roligt, usch tycker det är så läskigt skönt att älskling är hemma nu <3 känner mig mycket tryggare med honom hemma...ska prata runt imorn och se vad folk säger om dom varit med om liknande annars så är detta riktat mot bara mig !

nu ska jag hoppa in i duschen sen in till vår sköna säng och kolla på film :)
kisses ! 

 

Av Michaela Engdahl - 22 maj 2012 11:35

Detta känns otroligt att sommaren kommit...
det ska vara varmt nu under hela maj och jag hoppas verkligen det blir så..men tror jag tyvärr inte men bara ta dagarna som det kommer :D gött att få ta fram bikini snart och tunna kläder slippa alla jädrans jackor och byxor

Skulle åkt till stan idag men tycker klockan blev för mycket och det verkade bli regn först och åska men ser inte ut som det nu :P men kanske tar det i veckan annars och fråga någon som kanske vill följa med :D lite roligare då men får se hur det blir med det...
Funderar istället på att mysa lite här hemma med alex istället och kanske kolla lite jobb om det finns något innan man ska hämta cazzandra :) sökt massa redan men ska söka lite till och lägga ut tider på min vikariebank nu...
Skulle vara gött med ett jobb nu faktiskt tjäna lite pengar :P

Fick reda på igår att min älskade son fått dagisplats <3
han ska börja på trilobiten i okt :D åhh han börjar bli stor....så ska mysa extra mycket med han nu dom här månaderna :) vi ska även flytta över cazzandra dit :) hoppas hon får en plats där...
vet inte hur det funkar riktigt om man byter om det tar längre tid eller så..
så sjukt nära med så det är skönt för speciellt mig, jag spar väldigt mycket pengar på det och tid när jag ska börja jobba med...slippa åka bussen dit bort varje dag innan jobbet nee usch så stressigt..
visst kan man gå på vår/sommar men det är väldigt jobbigt när det kommer dåligt väder....känner att det ska bli riktigt skönt :)

Blir en promenad sen bort till dagis tillsammans med lillbrorsan :) då blir cazzandra glad :)
Skriver mer ikväll och tänkte även lägga in lite bilder då..

cya ! 

Av Michaela Engdahl - 20 maj 2012 23:15

Nu är jag tillbaka..
       


Var ju på kryssning torsdagen-fredagen detvar både roligt och inte roligt som det kan bli ibland men tänker inte gå in mer på det vi fokuserar på det roliga istället :)
Men full blev jag ju och det trodde jag icke för tål så jädrans mycket så måste dricka jädrans jädrans mycket för att lyckas men blev rätt mkt blandat o sprit och det tar fortare på mig än idag märkte ja :)
Men det var ju ruggigt skönt att få komma hem kände jag bussresan för mig var hemsk...haha oskönt att sitta och många som skrek o hade sig där jag satt och jag var ju så himla trött sen dog min mobil med så hade fan inget roligt haha :P fick ju åka själv med alla åker ju olika bussar ^^
Här nere har ni en bild på min outfit på kryssningen ;) och lite grejer tillbarnen självklart <3
   
 
Detta är Melody som kommer om ca 2 veckor till oss det är svärföräldrarnas men vi ska hålla koll på henne första veckan och sen nån gång ibland framöver sen...så söta är dom men melody ville inte visa sig som sin bror hehe...sista bilden är hennes bror och är till salu änsålänge, men har en intresserad :)
melody och svärmor   melody :)   Brorsan gillade att vara med på bild :)    

Idag har jag umgåtts med michelle, blev en promix till centrum för att handla sen blev det hem och fixa mat till familjen...men cazzie fick pasta för enchiladas är lite välstarkt för cazzandra...
barnen somnade nästan direkt när vi var hemma så det var skönt vi passade på att kolla på film då :)
men dom vaknade ju sen så blev inte så lugnt sen hehe men dom är så söta så, men cazzandra har ju kommit upp i åldern märker man tjatar o pratar hela tin xD
alex kryper överallt och ställer sig redan upp mot möbler och i sängen inte klokt...
Nu ska jag kolla vidare på tv innan läggdags, imorn dags för kuratorn igen och då ska vi prata mycket om aborten och vad jag känner men innan det ner till stan och kolla lite grejer till lille alex :) lite sommarnytt tänkte jag att han behöver..köpte lite nytt nu häromdagen :)
   
till dom leo leggings är det en vit topp till med marie från disney filmen aristocats :)

skriver mer imorn :)
kisses <3 

Av Michaela Engdahl - 17 maj 2012 09:58

God morgon !

Idag bär det av, äntligen ^^ Cinderella here we come , fyfan vad roligt vi ska ha det xD
fan blev klar klockan 1 igår med allt barnen var sjukt jobbiga hela kvällen...usch saknar dom redan :( <3
men jag ska ha det  skönt och riktigt roligt med alla precis som förr ..
Men är lite sådär nervös för bussen fan jag har aldrig varit själv innan och jag är alltid nervös innan vi åker haha jag är ju som jag är :P går säkert bra...
bara skönt sen när man kommit på båten då släpper allt haha fattar inte hur man är skapt ^^
Känns som jag säkert glömt packa nåt men det märks ju ^^

Nu ska jag sminka mig o fixa håret gött folk ^^

Cya later !

Presentation


Hej och välkommen till min blogg !

Michaela heter jag och bor i linköping tillsammans med mina 2 barn och min sambo.
I min blogg kommer du få läsa om allt möjligt men mest om livet som 2 barns-mamma och mitt liv som sambo. Men oxå allmänt om min varda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Outfits !

Här kommer ni få se mina outfits eller andra inköp som skor, kläder, smycken m.m :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards