Alla inlägg under juni 2012

Av Michaela Engdahl - 24 juni 2012 10:41

kollar på film just nu...en bön om nåd - a cry for help måste ni skriva om ni ska hitta den :)
tyvärr är ju kvallen som video och ingen text...
baserad på en sann histora , man blir verkligen berörd av filmen fick några tårar, men man blir oxå väldigt förbannad...har ni inte sett den måste ni kolla på den om ni gillar drama !

idag får jag hem mina änglar <3 gud vad jag saknat dom....dom har säkert haft det riktigt mysigt där ute och dom som fått en föl nu med :) men vet inte hur det är bestämt än för inte hört något från dom så vet inget än...
trodde jag skulle komma ut och käka där eller att vi skulle det men vet inget än så kanske inte blir för klockan tickar ju iväg :) men ska försöka ringa sen igen...
vill ju veta så man kan planera dan isf :) åhh längtar efter mina barn nu <3

annars midsommarhelgen...
jaa den gick ju inte att missa, alla skrev på facebook...tycker inte det varit nåt speciellt, inte ens känt mig sugen att fira midsommarhelgen....den sämsta ever i min mening, men haft det ganska trevligt ändå i fredags med grabbarna alltid lika kul bara att jag var inte på topp då tyvärr och igår var vi hos mormor <3
men midsommarafton kändes som en vanlig fredag, det var en vanlig fredag för mig med....nu när inte barnen varit hemma så har jag kunnat slappa och bara skita i allt....har typ ingen lust med nåt längre, men nu när barnen kommer måste jag försöka för deras skull...måste hitta på saker med dom ovasett hur jag känner...gör allt för dom <3 dom är ju mina änglar.....utan dom är jag verkligen inget just nu, känt mig så tom och ensam den här helgen så det finns inte och att folk inte förstår mig är bara sjukt jobbigt....hatar dessa deppigheter men kan inte rå för det nu, vet hur ni alla tänker när ni läser det här men skulle ni veta från topp till tå vad jag varit med om och vad som händer i mitt liv nu skulle ni förstå mer man försöker ändå vara positiv och kämpa men jag är inte som min underbara mamma....jag kan inte vara positiv och glad varje dag jag funkar inte så...men skulle jag berätta allt skulle det bli en hel bok och det  orkar jag inte ens jag göra bara jobbigt att prata om....
allt jag kan säga nu är att jag kan inte vara lyckligare än när jag är med mina barn <3 älskar dom så högt, dom är mitt liv och jag gör verkligen allt för dom....dom är det bästa i mitt liv och självklart är ju min henke oxå en stor del av mitt liv  <3 skulle förlora en bit av mitt hjärta om jag förlorade er...

vill iaf tacka dom underbara som verkligen finns där och visat mig sann vänskap och kärlek <3 ni vet vilka ni är, jag har inte många såna underbara kvar i mitt liv men ni är verkligen unika :) tack för att ni finns under denna jobbiga tid som varit nu <3

nu fixa ordning sig lite iaf och sen försöka ringa svärföräldrarna igen :) <3
ska bli roligt att träffa dom och barnen <3

Mamma älskar er över allt annat ni och eran pappa är alltid nummer 1 i mitt hjärta <3

 




Av Michaela Engdahl - 21 juni 2012 11:08

Nu var det längesen jag bloggade men haft så mycket och det är ju sommar faktiskt :) har inte pallat helt enkelt.Idag är det cazzandras sista dag på dagis sen har hon sommarlov :) lovat att vi ska hitta på grejer så blir nog en del...Kolmården blir det i år igen ska bli roligt nu när vi har Alexzander med :) Ska väl passa på att sola lite till innan Alex vaknar ska hinna med att träna med :) sen blir det att gå ut i det fina vädret :) Kisses ! 

 
Av Michaela Engdahl - 17 juni 2012 14:54

Hatar allt just nu , känns som en stor klump i magen....
tänker inte gå in mer på det, hoppas annika kuratorn finns tillgänglig denna vecka så man får prata av sig...
blir jobbigt när man håller allt inom sig med,  det tär....

Men annars så har jag haft det så himla mysigt med mamma och barnen, även natha kom i fredags <3 vi hade så himla mysigt och roligt, natha kom även igår och sov över här <3
skönt att haft dom här då jag inte vågar sova själv efter det som hände för ett tag sen med dörren, någon som ryckte i dörren och ringde på och knackade, så det var riktigt skönt att få ha lite sällskap här hemma <3 synd att vi inte kunde hitta på så mycket bara men haft det kanon ändå, men idag ska mamma ner till sig för henke kommer hem....men tänkte på att denna vecka blir det fan hårdträning hahah XD känner mig så himla tjock nu vi har ätit så mkt gott nu dom här dagarna :P mkt grillat, godis och fika och jordgubbar och tacos :P haha  gött gött
Barnen sover nu så mamma och jag slappar lite framför tv:N men nu blir det lite fika innan hon ska hem sen , så får vi se när henke kommer sen, han lär vara riktigt trött idag dom har säkert varit uppe sent så förstår ju.... 

Midsommar snart med ,vafan ska man göra :O
jag har ingen aning....får se hur det blir med den... 

Älskar dessa barn så otroligt mycket ni är mammas allt och det är ni som är min styrka, mitt ljus och mitt liv...när livet känns tungt räcker det med att titta på er så smälter man, är verkligen så himla lyckligt lottad som har så underbara barn som ni, mamma älskar er min prinsessa <3 och min prins <3
   

Av Michaela Engdahl - 15 juni 2012 10:35

tråååkig dag, var fan är solen ? och mitt humör har sprungit iväg oxå...
men ska ändå ut med barnen :) blir att gå ut på en promix nu strax så barnen får komma ut, mamma är barnvakt åt nikki idag så blir fullt hus för natha kommer sen med :)
men tror det blir massa mys inne idag :) inget väder att sitta ute i iaf inte alltför länge... 

idag kommer ante ner till lkpg :D henkes kompis...men han ska inte komma hit förrän söndag tror jag då ska han sova ett par dagar blir väl till helgen antar jag :)
jäkligt roligt ska det bli iaf :)
sen hoppas jag på att henke vill tatuera mig nästa vecka om allt är lugnt, har  ju en bokad tid på måndag egentligen :) men får la se....hoppas dom här dagarna går fort nu för inte är det lätt att sova utan henke hemma , hade jätte svårt att somna inatt men gick till slut fick tvinga mig om jag skulle orka upp ^^

nehe barnen är väldigt otåliga nu så kanske dags att gå ut hehe :)

Här är sötnosarna, älskar er <3

     

Av Michaela Engdahl - 14 juni 2012 21:31

Inte skrivit på ett par dagar nu för varit så mycket känner jag ...

Idag åkte ju älskling iväg till metaltown  :( jäkligt tråkigt att vara utan honom till söndag känns så tomt redan och har verkligen varit nedstämd att dom ska åka på grund av att jag har ju inte fått sett mycket av honom knappt på mer än 2 veckor så lite trist varit så mycket jobb för honom nu men snart lugnar det ner sig och hoppas på massa mys när han kommer hem <3

Idag fick cazzie gå på dagis var hemma igår och gick halva tiden i tisdags, dom ringde och sa att hon hade feber så fick hämta henne igen :/ så hon har fått vara hemma...men skönt att hon kunde gå idag för henne det behöver hon :) sen går hon bara 3 dar till nästa vecka sen har min flicka sommarlov :) och börjar inte förrän vecka 33 :D så blir massa bus och lek....sen kommer hon ju bara gå 2 veckor in i aug sen där borta sen börjar hon ju på musslan på trilobiten :) sköööönt
så roligt att dom ska få börja på samma avdelning, tror hon kommer ta hand om lillbrorsan :)  hon har lärt sig sjukt mycket nya ord och många tycker hon är väldigt duktig för sin ålder då blir man stolt som mamma att få höra det :)
åhh barnen börjar bli så stora nu om bara 3 månader fyller våran grabb 1 år redan :O fattar inte vart tiden försvinner och cazzandra är ju 2, 5 år då shiiet var försvinner tiden och fortare kommer det gå så ska verkligen ta vara på denna tid nu :)
Älskar mina barn dom gör verkligen så jag klarar av vardagen, dom gör mig stark...har ju varit deppad och sådär en längre tid men barnen gör verkligen allt lättare får mig att tänka på annat , att tänka framåt och inte på allt skit som hänt eller allt skit som är just nu....Men sen finns det ju självklart andra som verkligen visar att dom bryr sig om mig och hör av sig och det uppskattar jag <3

Mamma sover över hos mig idag och ska stanna över till söndag så det är skönt, grillat idag riktigt gott...Hon är ju bara bäst :) älskar dig <3
nu blir det godis och film innan läggdags !

 



 

Av Michaela Engdahl - 9 juni 2012 13:00

Btw var ju på nathas student igår :D hon var så himla fin stolt över henne <3

Älskar dig gumman otroligt mycket finns alltid där <3

Fått hem min träningsmaskin nu med :D
så nu ska det tränas heheh...


Har hört att den ska vara bra vilket jag hoppas för den kostade en del :) 2000 kr men jag fick 600 rabatt med ^^ så lite mindre...så nu jäklar gott folk, ska självklart kombinera med gym sen framöver och promenader :P men kul att att ha något hemma om man inte har mer tid för det...ska köpa en annan maskin senare :)

Nu städning men vad som händer sen vet jag inte :(
  

Av Michaela Engdahl - 9 juni 2012 11:24

Förkyld fortfarande blir tokig på denna snuva... Barnen är nu hos farmor och farfar, tomt och ensamt här hemma nu  
nu får dom aktiveras lite iaf och jag ska vila massa idag behöver det varit lite mycket nu på sistone....känns bara som allt faller samman trött på att det är såhär, vissa dagar kan vara underbara och andra dagar är verkligen skit och jag är så tankspridd just nu...att det ska vara så svårt :/

Men kan ju säga att det är tur jag har mina barn dom är ju mitt allt ovasett, älskar dom över allt annat och är så stolt att få vara deras mamma   dom gör dagarna lättare och får mig alltid på bra humör, dom är det bästa som hänt mig, att få bli mamma är en gåva det är en speciell känsla som ej går att beskriva det är det bästa som kan hända dig   
Älskar er , min familj  

snart har cazzandra sommarlov , då ska vi göra massssor  
ska bli så mysigt , planerat in lite med dom iaf   var ju på samtal förresten i tisdags , det gick kanoners hon är ju så underbart go med marina så man blir glad   hon sa att cazzandra är jätte duktig och lär sig väldigt snabbt saker och alltid glad hela tin och social mot alla....och att hon lärt sig prata väldigt mycket så hon pratar ju nästan hela tin hehe...dom tycker hon är så go och så sa hon att hon har en väldigt stark personlighet och att hon kommer klara sig bra att byta dagis så det känns skönt   för var rädd att det skulle förvärra för henne att byta men det trodde inte hon....ska bli så skönt när barnen börjar på trilobiten i höst...nära och bra när jag ska börja jobba med...
och alexzander han är ju redan 9 månader inte klokt vad tiden går fort med dom :O han har lärt sig att ställa sig upp nu om han hålller i möbler och så han ä verkligen på allt nu hehe och att han börja dagis i oktober har jag inte fattat än han börjar bli så stor nu...tiden går så himla fort :)
   
Mina underbara <3


Midsommar då gott folk ?
jag har ingen vad man ska göra då....henke sa att vi var bjudna hem till hans kompis danne på grillning och sådär men jag känner inte för att lämna bort barnen den dagen men vill ju fira med henke för vi firade inte tillsammans förra året så är lite kluven hur vi ska göra...visst barnen kan följa med men vet redan att grabbarna ska dricka och jag tycker inte det passar sig...annars skulle det vara skitkul för dom är så roliga att umgås med men vi har barn att tänka på med vilket vissa andra inte tänker så mkt på...sen just att ingen har diskuterat eller planerat detta med mig utan fick höra det igår eftersom jag prata om den dan så....får se hur det blir !  
 
ne nu ska jag ta mig ngt att äta och sen blir det lite städning idag sen får vi se vad dagen erbjuder inte hört något från nån som vanligt så blir väl att vara hemma...........

bye !  

Av Michaela Engdahl - 8 juni 2012 00:56

Trött Trött Trött...

Inte kunnat somna än är så övertrött tror jag..
träffade johanna på stan efter jag kollat lite idag sen åkte vi tillsammans för att hämta cazzandra på dagis och hon blev så glad när vi kom :) sen åkte vi hem och fikade lite hos mamma med lite jordgubbar ^^ mums
sen åt mamma och jag fläskfile med vitlökskroketter svingott :D  
barnen har varit lite lugnare idag än igår skönt det och jag längtar tills jag få sova ut behöver det så himla trött hela tin för sover så himla lite :(
Har duschat och färgat håret idag och även fixat mina naglar som tog 1 timme :O så man blir fin tills nathas student imorgon :) dock vet jag inte alls vad jag ska ha på mig än :( allt beror väl på vädret med får se vad det blir...
Lördagen blir nog lugn, ska hjälpa henke med hans lokal i helgen men vet inte vilken dag än eller så...men blir att måla och så kul att han frågade mig faktiskt :)

nästa vecka åker ju min henke iväg tor-sön :( han ska på metaltown roligt för honom såklart men skit trist tycker jag att vara utan han så länge fast han har ju jobbat så mycket nu att vi knappt setts så märker nog ingen skillnad förutom i sängen :/ men blir massa mys när han kommer hem <3 vill ju tatuera mig nån dag får se när han har tid och orkar det....snart den 20 juni och jag får panik för vi firar 3 år då och jag vill gärna ge ngt fint och göra ngt roligt tillsammans men får se om man tar det sen nästa månad eller så men måste tänka ut ngt iaf :P 

Ne nu blir det sängen för min del så himla trött...
studentfirande imorn för natha :) <3 inte klokt vad tiden försvunnit stora tjejen nu <3 love u 

kisses ! 

           

Presentation


Hej och välkommen till min blogg !

Michaela heter jag och bor i linköping tillsammans med mina 2 barn och min sambo.
I min blogg kommer du få läsa om allt möjligt men mest om livet som 2 barns-mamma och mitt liv som sambo. Men oxå allmänt om min varda

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Outfits !

Här kommer ni få se mina outfits eller andra inköp som skor, kläder, smycken m.m :)

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards